REGULAMENTUL CONCURSULUI REGIONAL
,, Meseria – cale spre succes “
EDIȚIA a-III-a
Ȋnscrisȋn
CAERI 2019 poziṭia nr.1253
I.
Cadru general
Concursul
este organizat de Liceul Tehnologic „Simion Mehedinţi” Galaţi şi promovează buna
pregătire a elevilor din învățământul liceal şi profesional special.
Concursul are ca obiectiv promovarea ideii de competiţie şi performanţă
la disciplinele de cultură generală şi
la disciplinele cu competenţe practice prevăzute în curriculumul şcolarşi se
adresează elevilor din clasele IX- XII liceu şi şcoală profesională, învățământ
special, elevi care au aptitudini, înclinaţiişi interese deosebite pentru
meseriile din domeniile: Turism şi alimentaţie, Fabricarea produselor din lemn,
Industrie textilă şi pielărie, Construcţii, instalaţii şi lucrări publice,
Estetică şi igiena corpului omenesc şi domeniul Mecanică.
Nu se percepe taxă de participare la concurs.
Coordonator: Liceul Tehnologic
„Simion Mehedinţi” Galaţi.
Parteneri:
- Centrul Judeţean de Resurse şi de Asistenţă Educaţională, Galaţi
- Casa Corpului Didactic, Galaţi
4.
I.I. Stanciu G. Angelica, Galaţi,
- S.C. Sowiens S.R.L., Galaţi,
- Răzvan Sugarcare SRL, Galaţi,
- S.C. Terasa Teilor S.R.L., Galaţi
- S.C. Pabaria/Pleitos S.R.L. Galaţi,
Concursul se adresează elevilor cu cerințe
educaționale speciale, cu participare directă sau indirectă (e-mail) prin
expedierea materialelor pe adresa: florea_sanda@yahoo.com.
Secțiunea I –
”Meseria – cale spre succes ”- concurs cu participare directă.
Concursul
se va desfăşura la sediul Liceului Tehnologic „Simion Mehedinţi” Galaţi din
str. Nicolae Bălcescu nr.19, în data de 13
aprilie 2019.
Se va
lucra pe grupe formate din 2 elevi pentru fiecare ciclu de ȋnvăṭământ. (IX,X
ȋnvăṭământ liceal, profesional şi XI, XII ȋnvăṭământ liceal, profesional).
Fiecare
instituţie de învăţământ poate participa cu un număr maxim de 4 elevi pentru
fiecare domeniu cu maxim 2 cadre didactice îndrumătoare la 2 elevi.
Timpul
de lucru pentru probele de concurs se stabileşte de către comisiile de
organizare şi evaluare ale concursului, în raport cu specificul subiectului, cu
particulărităţile de vârstă şi deficienţă ale participanţilor şi cu forma de
concurs, fără a depăşi 2 ore
Data
limită pentru înscrierea la concurs este 8
aprilie 2019.
Secţiunea II –
„Pot să fiu mai bun !” – concurs cu participare indirectă pe cultură generală:
Ø Limba şi literatura
română – eseu despre meserie
Cerinţe de redactare: Lucrările vor avea între 2 şi 4 pagini scrise de mână. Sub titlul
lucrării se va scrie numele autorului, al coordonatorului, şcoala de
provenienţă, localitatea. La sfârşit se va consemna bibliografia.Fiecare
cadru didactic poate participa la această secţiune cu maxim 3 lucrări ale
elevilor. Lucrările scanate şifişa de înscriere se vor trimite pe adresa florea_sanda@yahoo.com,
până la data de 8 aprilie 2019.
Jurizarea lucrărilor se va realiza pe data de 13 aprilie 2019.
Ø Istorie/Geografie – prezentări ppt.(pptx)
-
Istorie - despre personalităţi istorice
româneşti
-
Geografie – despre obiective de interes
turistic din zonă
Prezentările
power-point să conţină maxim 15 slide-uri
şi să nu depăşească 50 Mb. Primul slide este de prezentare unde se vor
menţiona următoarele: tema lucrării, numele şi prenumele elevului, clasa,
instituţia de învăţământşi profesorul îndrumător. Ultimul slide să conţină
bibliografia.
ØMatematică - concurs de prezentări powerpoint care să surprindă
rezolvarea unei probleme de către o echipă formată din 2 elevi, cu aplicaţie în
meserie.
Prezentările
power-point să conţină maxim 15 slide-uri
şi să nu depăşească 50 Mb. Primul slide este de prezentare unde se vor
menţiona următoarele: tema lucrării, numele şi prenumele elevului, clasa,
instituţia de învăţământ şi profesorul îndrumător. Ultimul slide să conţină
bibliografia.
ØChimie/Fizică - concurs de prezentări powerpoint care să surprindă
desfăşurarea unui experiment realizat de către elevi .
Prezentările power- point, de maxim
15 slide-uri şi să nu depăşească 50 Mb.
-
să conţină titlul sugestiv al experimentului,
instituţia de provenienţă, numele elevului/elevilor (maxim 2 elevi/lucrare)
precum şi a profesorului coordonator;
-
etapele experimentului trebuie să fie redate
în imagini, însoţite de suportul scris care să cuprindă: scopul experimentului,
materiale folosite, mod de lucru, observaţii şi concluzii.
ØTehnologia informaţieişi a comunicării - concurs de prezentări powerpoint realizate de elevi, pe tema: „Meseria mea”.
Prezentările
power-point să conţină maxim 15 slide-uri
şi să nu depăşească 50 Mb. Primul slide este de prezentare unde se vor
menţiona următoarele: tema lucrării, numele şi prenumele elevului, clasa,
instituţia de învăţământşi profesorul îndrumător. Ultimul slide să conţină
bibliografia
Prezentările
power- point- criterii de evaluare: pentru ppt/pps (maxim 50MB):
1. Modalităţi de prezentare (20 puncte):
a) Slide-ul de prezentare unde se vor menţiona
următoarele: tema lucrării, numele şi prenumele elevului, instituţia de
învăţământ, profesorul îndrumător. – 10
puncte,
b) coerenţa prezentării (coordonarea text –
imagine / este evitat abuzul de text) – 10 puncte.
2. Conţinut (50 puncte):
a) conţinut ştiinţific corect – 10 puncte,
b) surse - bibliografie, webografie – 10
puncte,
c) prezentarea să conţină elemente multimedia
– 10 puncte,
d) prezentarea să fie originală – 10 puncte.
e) Adecvarea cantitativă a textului la
scopurile unei prezentări – 5 puncte
d) Utilizarea animaţiilor, a efectelor sonore
numai în concordanţă cu scopurile prezentării şi adecvarea acestora
conţinutului de prezentat (se va penaliza abuzul de efecte; pot fi obţinute
toate punctele puse în joc şi fără inserarea efectelor sonore şi a animaţiilor,
dacă tipul de prezentare nu este susceptibil acestor forme de expunere) – 5
puncte
3.Calitatea (30 puncte ):
a) utilizarea de imagini, fonturi, palete de
culori care să pună în evidenţă conţinutul temei – 15 puncte,
b) aspect plăcut, lizibil. Corectitudine din
punct de vedere gramatical şi utilizarea diacriticelor – 15 puncte.
Trimiterea lucrărilor
-
lucrările şi fişa de înscriere se
vor trimite pe adresa florea_sanda@yahoo.com, până la data de 8
aprilie 2019. Jurizarea lucrărilor se va realiza pe data de 13 aprilie 2019.
III.
Anexe
Anexa 1.
Fișa de înscriere reprezintă document obligatoriu pentru înscriere la concurs.
Anexa 2.
Protocol de colaborare.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu